Banner ΕΣΠΑ 2020
Stay healthy και το καλοκαίρι!

Stay healthy και το καλοκαίρι!

 

Όταν έρχονται διακοπές, είτε είναι των γονιών είτε των παιδιών, η ρουτίνα μπαίνει σε  διάλειμμα. Δεν υπάρχουν αυστηρές ώρες για να ξυπνήσετε, να πάτε για ύπνο ή να φάτε γεύματα. Και ενώ λίγη ξεκούραση και χαλάρωση σίγουρα αξίζουν, οι κακές διατροφικές συνήθειες του καλοκαιριού μπορεί να έχουν όχι και τόσο καλές συνέπειες στην υγεία και τη φυσική κατάσταση.Χωρίς να προσθέτουμε άγχος σε αυτές τις ηλιόλουστες μέρες, επιτρέψτε μας να σας πούμε ότι είναι δυνατόν να τρώτε υγιεινά και το καλοκαίρι, διατηρώντας το παγωτό, αυξάνοντας τα φρούτα και μην ξεχνάτε ποτέ την ενυδάτωση.

Ακολουθώντας υγιεινά διατροφικά Tips για το καλοκαίρι

1.     Πίνετε τουλάχιστον 1,5 λίτρο νερό την ημέρα σε τακτά χρονικά διαστήματα Μια λίστα με συμβουλές υγιεινής διατροφής δεν θα μπορούσε ποτέ να ξεκινήσει με τίποτα άλλο εκτός από νερό. Είναι σημαντικό τα παιδιά και οι ηλικιωμένοι να διατηρούνται καλά ενυδατωμένοι, ειδικά τις ζεστές μέρες. Η αφυδάτωση μπορεί να εκδηλωθεί με πονοκέφαλο, ζάλη και ξηροδερμία.

 

2.     Αντικαταστήστε τα ζαχαρούχα αναψυκτικά με αφεψήματα και αρωματισμένα νερά Μια κρύα σόδα, με πολύ πάγο και μια φέτα λεμονιού είναι πάντα ευπρόσδεκτη κατά τη διάρκεια της ζεστής καλοκαιρινής μέρας για να αναζωογονηθεί και να μειώσει προσωρινά τη δίψα. Ωστόσο, η ποσότητα ζάχαρης στα κοινά αναψυκτικά, καθώς και τα συντηρητικά δεν έχουν θέση σε μια υγιεινή διατροφή. Επιλέξτε αφεψήματα βοτάνων και φρούτων, όπως έγχυμα χαμομηλιού και ανανά, ή νερό με διάφορα φρούτα, όπως  νεκταρίνι, εσπεριδοειδή, βατόμουρο. Επίσης  μπορείτε και να καταψύξετε μερικά φρούτα, να τα κόψετε σε κομμάτια και να τα χρησιμοποιήσετε ως «πάγο» στο νερό.

 

3.     Φτιάξτε παγωτό φρούτων με λίγη ή καθόλου προσθήκη ζάχαρης Το καλοκαίρι σίγουρα ζητάει παγωτό, αλλά δεν είναι όλα τα παγωτά καλές επιλογές. Τα παγωτά με γάλα και σοκολάτα είναι πυκνά σε θερμίδες και λιπαρά και φτωχά σε άλλα σημαντικά θρεπτικά συστατικά. Ο τρόπος για να το αποφύγετε είναι να φτιάξετε μόνοι σας παγωτά με πουρέ φρούτων και γιαούρτι. Πέρα από μια συμβουλή υγιεινής διατροφής, τα σπιτικά παγωτά φρούτων είναι επίσης μια διασκεδαστική διαδικασία για οικογενειακές δραστηριότητες – όλα τα παιδιά θα λατρέψουν να είναι οι σεφ. 4.     Να έχετε ελαφριά και συχνά γεύματα Ο ζεστός καιρός συνήθως προκαλεί μια ορισμένη απώλεια της όρεξης και το καλοκαίρι είναι εύκολο να παραλείψετε κατά λάθος γεύματα. Για να αποφύγετε ένα άδειο στομάχι παραμένοντας πολλές ώρες  χωρίς φαγητό, τρώτε πιο ελαφριά γεύματα κατά τη διάρκεια της ημέρας, αλλά πιο συχνά. Τρώτε πολλά ωμά φρούτα και λαχανικά και σαλάτες, χρησιμοποιώντας φρούτα και λαχανικά της εποχής. Και όσο βρίσκεστε στο σπίτι, κρατήστε τα φρούτα στο ψυγείο για να ενθαρρύνετε τα παιδιά να τρώνε πιο υγιεινά σνακ.

 

5.     Προτιμήστε τα δημητριακά ολικής άλεσης  Επιλέξτε ποικιλίες ψωμιού ολικής άλεσης, δημητριακά πρωινού, ζυμαρικά και ρύζι. Τα προϊόντα ολικής άλεσης διατηρούν ένα μεγάλο μέρος των θρεπτικών συστατικών, ιδίως των φυτικών ινών, σε αντίθεση με τα επεξεργασμένα δημητριακά. Έτσι, παρά το γεγονός ότι έχουν υψηλότερη περιεκτικότητα σε θερμίδες, τα δημητριακά ολικής άλεσης βοηθούν στην εξισορρόπηση των επιπέδων σακχάρου στο αίμα, αυξάνουν την καύση θερμίδων και συμβάλλουν στη διατήρηση ενός υγιούς βάρους.

 

6.     Εστιάστε στο ψάρι και το άπαχο κρέας Εκτός από υγιεινή επιλογή, τα άπαχα κρέατα είναι πιο κατάλληλα για το καλοκαίρι επειδή χωνεύονται πιο εύκολα. Επιλέξτε λευκό κρέας πουλερικών, άπαχο κόκκινο κρέας και ψάρι. Αποφύγετε το χοιρινό, το περιττό λίπος και γενικά τα βαριά γεύματα. Ένας καλός τρόπος μαγειρέματος είναι με λαδερά γεύματα και τα ψητά ώστε να αποφύγετε το τηγάνισμα.

 

7.     Καταναλώστε αλκοόλ με μέτρο Τα αλκοολούχα ποτά έχουν πολλές θερμίδες, χαμηλή θρεπτική αξία και συμβάλλουν στην αφυδάτωση γιατί είναι διουρητικά.Εάν πίνετε αλκοόλ, κάντε το με μέτρο και πάντα εναλλάξ με νερό.

 

8.     Φτιάξτε υγιεινά σνακ για τις μέρες στην παραλία Τις ημέρες στην παραλία, τα πικνίκ, τις ημέρες πεζοπορίας και άλλες περιπέτειες μακριά από το σπίτι, επιλέξτε να φέρετε τα δικά σας υγιεινά σνακ αντί να βασίζεστε σε ό,τι είναι διαθέσιμο στον προορισμό σας – που είναι συχνά γρήγορο φαγητό ή σνακ με ζάχαρη και λιπαρά. Το καλοκαίρι, τα φρούτα είναι τα καλύτερα, πιο νόστιμα και πιο γλυκά σνακ, ακόμη και για όσους είναι γλυκατζήδες. Σαλάτες με ζυμαρικά ολικής αλέσεως ή κινόα, σάντουιτς λαχανικών και ωμά λαχανικά (μπαστουνάκια καρότου, φέτες αγγουριού, σαλάτα ντάκος κ.λπ.) είναι καλές επιλογές για να έχετε μαζί σας σε εξόδους.